Keresés ebben a blogban

2013. március 15., péntek

Paleo kókusz kocka

Végre megcsináltam! A kedvenc kókuszkockámat már másfél éve szerettem volna palosítani. Volt is már egy-két kísérletem, de a csokimázzal valahogy sosem boldogultam. A vége mindig egy paleos kókuszgolyó lett. :-) De most, hogy felfedeztem a kókuszcukrot, már biztos voltam a sikeremben.
Ma amikor a zord időjárás miatt ki sem lehetett mozdulni itthonról, nem hagyott nyugodni a gondolat.




Hozzávalók:

A tésztához: 
4 tojás
5 dkg kókuszcukor
15 dkg kókuszreszelék darálva
5 dkg darált mandula
5 dkg kókuszzsír
1 evőkanál méz
1 kk. szódabikarbóna

A csokimázhoz:
15 dkg kókuszcukor
7 dkg kakaópor
5 evőkanál kókusztej
15 dkg kókuszzsír vagy ghí
1-2 evőkanál rum
kb 15 dkg kókuszreszelék a bevonathoz

Elkészítése:
Robotgépben felverjük a tojásokat a cukorral és a mézzel, majd hozzáadjuk az olvasztott kókuszzsírt a darált mandulát, a kókuszreszeléket és a szódabikarbónát. Kis méretű, kizsírozott tepsibe terítjük és forró sütőben tűpróbáig sütjük. Ha megsült deszkára borítjuk, amikor kihűlt kockára vágjuk.
A csokimázhoz a kókuszcukrot a kakaóport és a kókusztejet a tűzhelyre tesszük és alacsony hőmérsékleten összefőzzük. A végén hozzáadjuk a kókuszzsírt vagy a ghít. Levesszük a tűzhelyről és belekeverjük a rumot. A csokimázba egyenként beleforgatjuk a kockákat, hagyjuk kissé megszikkadni és csak utána forgatjuk a kókuszreszelékbe.

Ez a csokimáz is mint a néger kockáé, csak kókuszcukorral működik. Próbáltam már más paleo édesítővel, de nem sikerül.

9 megjegyzés:

  1. Oh, de ennék már én is! :) Mekkora a tepsi, amiben sütötted? Én csak magamnak szeretném készíteni, a párom nem szereti, úgyhogy csak fél adaggal próbálkoznék először. :) Üdv, Timce

    VálaszTörlés
  2. Ez az adag már eleve kicsi, nem akartam sokat sütni mert az én férjem sem szereti. Érdekes azért megevett egymás után hármat. :-) A tepsi 16 x 30 -as, a legkisebb amit itthon találtam. Üdv. Lívi

    VálaszTörlés
  3. Nekem a máz nem sikerült:( Annyira sűrű lett, hogy nem tudtam belemártogatni a piskóta kockákat. Pohárkrém lett belőle:( Kókuszzsírt használtam, mert a ghí nálam nem játszik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnálom! Pedig jónak kellett volna lennie. Én is csináltam már kókuszzsírral is és úgy is sikerült. Nem próbáltad hígítani még egy kis kókusztejjel? A csokimáz másik nyitja, hogy mindig forrónak kell lennie, ez a hagyományos kókuszkockánál is így van.

      Törlés
  4. Forrón is olyan volt, mint egy sűrű ragasztó:( Kókuszolajjal próbáltam higítani, de azzal nem hígult:( Na, majd teszek még egy próbát később!

    VálaszTörlés
  5. Ha legközelebb is olyan sűrű lesz próbáld meg vízzel hígítani.

    VálaszTörlés
  6. Annyira finom lett ez a süti, hogy a vőlegényem, csak ennyit mondott: Szívem, ez eddig a legjobb sütid! :)

    VálaszTörlés
  7. Nekem is ez a kedvenc sütim. :-)

    VálaszTörlés