Keresés ebben a blogban

2013. november 16., szombat

Töltött csirke kenyér nélkül

Gyermekkorom hangulatos vasárnapjai jutnak eszembe amikor a töltött csirkére gondolok. Vele együtt a nagymamám aki a világ legfinomabb töltelékét készítette. Unokahúgom és én is próbáltuk ellesni a technikát, összeírni a hozzávalókat, amíg lehetett mamával együtt készítettük el a finomságot. Mégsem lett soha olyan mint az Övé.
Ritkán készítek töltött csirkét, de múlt hét végén anyukámtól kaptam egy igazi falusi sárga bőrű csirkét. Olyan szép volt, hogy nem volt szívem feldarabolni. Azt gondoltam  megpróbálom a lehetetlent, kenyér és zsemle nélkül elkészíteni a tölteléket.




Hozzávalók:

1 egész csirke, aprólékkal együtt
25 dkg bacon szalonna
6 tojás
1 nagy vagy 2 kisebb sárgarépa
1/2 zeller
1 fehér répa
aki szereti 15 dkg gomba
só, bors
2 csokor petrezselyem
1 nagy fej hagyma
1 evőkanál libazsír
2-3 gerezd fokhagyma

Elkészítése:

A zöldségeket megtisztítjuk, közepes darabokra vágjuk és a csirke aprólékkal együtt megfőzzük. Én az AMC edény gyorsfőzőjében kb. 10 perc alatt főztem puhára a zöldségeket a zúzát és a csirke lábakat. Közben 3 tojást keményre főzünk, a bacon felét felkockázzuk. Egy evőkanál zsíron megfuttatjuk az apróra vágott bacont, rádobjuk a kockára vágott hagymát és megpirítjuk. Majd rátesszük a késsel elkapart csirkemájat, esetleg a gombát és jól átsütjük. Közben lepasszírozzuk vagy összeturmixoljuk a főtt zöldséget és egy nagy keverő tálba tesszük. Felaprítjuk a főtt zúzát és a petrezselymet, ráöntjük a zöldségre, majd ide kerül a sült hagymás-baconos csirkemáj és a kockára vágott kemény tojás. Sóval, borssal és zúzott fokhagymával ízesítjük, jól összedolgozzuk. Ha túl lágynak bizonyulna kevés darált mandulát tehetünk bele. Egy közepes méretű tepsit kizsírozunk, a csirkét kívül belül megsózzuk, borsozzuk majd a bőre alá és a belsejébe is teszünk a töltelékből.
Az én csirkémben a nyaka is benne volt, hát tuszkoltam a bőre alá jó sok tölteléket és a csirke mellé tettem.
Az egészet betakarjuk bacon szeletekkel. Lefedjük alufóliával és kb. 2 órán keresztül sütjük. Ha megpuhult, levesszük a fóliát és megpirítjuk.
Elnézést, kimaradt a csirkeláb..., de csak azért mert azt az előkészítés közben megettem. :-)
Nagyon finom lett a töltelékem, a család észre sem vette, hogy nincs benne kenyér. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése