Keresés ebben a blogban

2013. november 25., hétfő

Paleo kelkáposzta főzelék sült kolbásszal

Szívesen böngészgetek az interneten új ételek, új ízek, új alapanyagok után kutatva. Az a tapasztalatom, hogy nagyon ritkán mernek a háziasszonyok új ízeket becsempészni a konyhájukba. Ezzel én is gyakran így vagyok, én ugyan szinte mindent megeszek, de szeretek olyan ételt az asztalra tenni amit nemcsak egyszer készíthetek el. Ezért próbálom az egyszerű hétköznapi ételeinkbe becsempészni a paleo hozzávalókat, megpróbálom az egészségesebb hozzávalókból előcsalogatni a régi ízeket.
Ma este ez a kelkáposzta főzelékkel tökéletesen sikerült! Amikor délután bevásároltam még a fejemben a hagyományos kelkáposzta főzelék lebegett. Aztán otthon valahogy két fajta lett belőle. Ott kezdődött, hogy 1 fej kelkáposzta nem fért bele a fazékba, így a harmadát egy lábosba tettem. Amikor kinyitottam a kamraszekrényt 1 szem krumpliért, szembe vigyorgott a hétvégéről megmaradt 2 db csicsóka, amikor a sóért nyúltam majdnem a fejemre esett a tápióka keményítő...



Hozzávalók:

1/2 fej kelkáposzta
2 db csicsóka
2 ek tápióka keményítő
1 ek zsír
1 tk pirospaprika
2 gerezd fokhagyma
só, köménymag
1 marék kesudió

Elkészítése:

A kelkáposztát feldaraboljuk a megtisztított és felkockázott csicsókával kevés sós vízben puhára főzzük. Közben a zsíron megfuttatjuk a zúzott fokhagymát, a tápióka keményítőt és a pirospaprikát. A kesudiót kb. 1/2 dl vízzel tejföl sűrűségűre turmixoljuk. Ha megfőtt a kelkáposzta, ráöntjük a tápiókás rántást, együtt felforraljuk, ha szükséges vízzel hígítjuk, köménymaggal fűszerezzük, a végén öntjük hozzá a kesu tejfölt.
A hétvégén töltött saját házi kolbászunkkal tálaltam. Isteni lett!



1 megjegyzés: