Keresés ebben a blogban

2012. február 8., szerda

Paleo tészta, lenmag tészta, gesztenye tészta

Ma este kísérleteztem.....
Nem egészen így indult az estém, de a végére valahogy ihletet kaptam. Amikor hazaértem a munkából, már a ház előtt döbbentem rá, semmit nem találtam ki vacsorára, és be sem vásároltam. :-( Nem túl jó kilátások egy éhes férj és nem kevésbé éhes feleség számára. Szokás szerint gyors mustra a mélyhűtőbe és a kamraszekrénybe.... a mélyhűtő 10 kis szelet vaddisznó karajt rejtett, a kamraszekrény meg néhány csomag tésztát. :-( Tészta... épp délelőtt tartottunk eszmecserét egy kollégámmal, aki elkészítette első túrós csuszáját és lelkesen számolt be az eredményről. Valamikor imádtam a túrós csuszát. :-( de ma mit eszek?
Hát persze, hogy tésztát! Mit nekem, megalkotni a paleo tésztát?
A húst gyorsfőző edényben készítettem el mustárosan, a receptet hamarosan közre adom.


A tészta elkészítéséhez a nagyon egyszerű képletet vettem elő, végy egy tojást, villával keverd jól el, szórj bele annyi lisztet amennyit felvesz úgy, hogy csipetke keménységű tésztát kapj.

Csipetkét mindenki készített a paleo korszaka előtt, nem?
Gondoltam ha lúd, legyen kövér!
Mindjárt kétféle tésztát készítettem, lenmaglisztből és gesztenye lisztből.
Mindkettőnek kitűnő tulajdonsága, hogy maximálisan lisztként viselkedik.



Amikor összegyúrtam a hozzávalókat, deszkán vékonyra nyújtottam és gyufametéltre vágtam.
Lehet akár "morzsoltast" is készíteni, azt az almareszelőn reszelném le. Vagy bármilyen alakzatot, nagy kockát, széles metéltet, vagy ki mit szeret.

A végén sós lobogó vízben kifőztem.

A férjem megjegyzése: "Ilyen jót alkottál? Nagyon finom!"
Szerintem a gesztenye változat zseniális! Bármikor, bármihez, bárkinek feltálalnám! A lenváltozat magában nekem kissé "fűrészporosnak"  tűnt, de a szaftos hússal az is harmonizált.

2 megjegyzés:

  1. Szenteste a halászlébe pont jó lesz:) Kipróbálom a gesztenyelisztes verziót!

    VálaszTörlés
  2. Mi harcsapörköltet eszünk, szerintem ahhoz is tökéletes lesz! (ha már nem ehetek kapros-túrós nokedlit) :-(

    VálaszTörlés