Keresés ebben a blogban

2012. február 22., szerda

Zserbó, paleo zserbó

Ha a zserbót említem, akkor majdnem mindenkinek összefut a nyál a szájában. Szinte minden magyar ember őriz valamilyen emléket a zserbóval kapcsolatban, kinek a nagymamája, kinek az édesanyja zserbója a tökéletes. Nálunk a keresztanyám az aki igazán csodálatos zserbót tud sütni, nincs is olyan ünnep, hogy ne kedveskedne vele. Szegénykém elég nehezen fogadja el, hogy egyre kevesebbet eszem belőle, de azért a család többi tagja nem bánja, hogy nekik több marad :-)
Régóta töröm a fejem azon, hogyan alkossam meg ennek a felséges sütinek a tésztáját. A gesztenye tészta sikere vitte előre a zserbó paleosítását is. Ez a gesztenyeliszt zseniális, még ha arany árban mérik akkor is :-)



Hozzávalók:

15 dkg gesztenyeliszt
15 dkg mandulaliszt (nem őrölt mandula)
15 dkg vajzsír
2 tojás
10 dkg őrölt xukor zéró
20 dkg darált dió
2 dl gyümölcsvelő
1 kk szódabikarbóna

Csokimázhoz:

5 dkg kakaópor
5 dkg őrölt xukor zéró
2 evőkanál kókusztej

A kétfajta lisztet egy tálban összekeverjük, hozzáadjuk a szódabikarbónát, az őrölt xukor zérót, elmorzsoljuk benne a vajzsírt majd hozzáadjuk a tojásokat és linzer tészta keménységűre gyúrjuk. Ha nem áll össze a tészta akkor adhatunk hozzá még egy kevés vajzsírt, vagy 1-2 evőkanál kókusztejet.
A tésztát három részre osztjuk, egyenként tepsi méretűre nyújtjuk. Én mostanában két folpack lap között nyújtom az ilyen ragadós tésztákat, nem kell lisztezni és a folpack segítségével nagyon könnyen áthelyezhető a tepsibe.  Egy kis méretű tepsit sütőpapírral kibélelünk, beletesszük az első tésztalapot, ezt megkenjük gyümölcsvelővel, majd bőven megszórjuk darált dióval. Erre ismét a kinyújtott tészta kerül, majd gyümölcsvelő és darált dió, végül a harmadik lap kerül a tetejére. Villával megszurkáljuk és előmelegített forró sütőben kb. negyven perc alatt megsütjük.
Ha a süti kihűlt, a sütőpapír segítségével áttesszük egy vágódeszkára, majd a tetejét csokimázzal kenjük meg.
A csokimázat megoldhatjuk úgy is, hogy felmelegítünk egy tábla jó minőségű étcsokoládét és ezt kenjük a zserbó tetejére.
Nekem nem volt itthon kész csokim, ezért ismét kísérleteztem :-)
A kakaót és az őrölt xukor zérót egy edényben összekevertem majd hozzáadtam a kókusztejet és lassan kezdtem el melegíteni. Amikor felforrt, levettem a tűzről és óvatosan belekevertem egy evőkanálnyi kókuszzsírt. Még forrón rákentem a zserbóra. Nagyon hamar kristályosodik, ezért nem szabad sokáig "simogatni", én megtettem ezért nem lett túl szép a csokim :-)

A végeredmény nagyon jó lett! Minden zserbóimádó egészségtudatos embernek ajánlom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése