Keresés ebben a blogban

2012. január 9., hétfő

Mandulás paleo kenyér

Elég nehéz dolgom van mióta nem eszem kenyeret. A reggelihez hiányzik leginkább. A sok variációból amit kipróbáltam, ez az egyik nagy kedvencem. Ez a mennyiség nekem szinte egész hétre elegendő, kipróbáltam már kolbásszal, paleo feltéttel, de nagyon finom xilittel vagy eritrittel készült lekvárral is.



Hozzávalók:

5 tojás
20 dkg mandulaliszt
2 evőkanál lenmagliszt
2 evőkanál szezámliszt
2 evőkanál olívaolaj
1 dl víz
1 kk. só
1 kk. szódabikarbóna

Egy tálban felverjük a tojásokat a vízzel,  hozzáadjuk a sót, olajat, szódabikarbónát és a liszteket.
Egy őzgerincformát vagy kisebb kenyérformát kizsírozunk vagy kibélelünk sütőpapírral, beleöntjük a keveréket és forró sütőben megsütjük.

12 megjegyzés:

  1. Mi a titka a paleokenyérnek? Nekem ezekből az olajtalanított lisztekből (de még az őrölt magokból is) agyagszerű állaga lesz, és rakhatok bele akármennyi szódabikarbónát és/vagy sütőport, meg se moccan, kicsit sem jön fel.Kösz, Lilla

    VálaszTörlés
  2. Sajnos aki az eredeti kenyérhez próbálja hasonlítani az csalódik. Próbáld meg kicsit lágyabbra keverni a tésztát. Én is azt vettem észre, hogy csak akkor emelkedik fel kissé, ha kihagyom a liszt egy részét. Azt hiszem javítanom kell a recepten. :-)

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok! Én is szoktam ilyen paleó sütikkel, kenyerekkel próbálkozni. Nekem sem jön össze mindig. Én mondjuk egyáltalán nem teszek a tésztába sütőport, szódabikarbónát, hanem a tojásfehérjéket verem fel habnak, és azt forgatom bele óvatosan a masszába. Így picit levegősebb a tészta, de olyan igazi kenyér szerű nem lesz. De ezt is meg lehet szeretni. És minél régebb óta nem eszem kenyeret, meg cukors dolgokat, annál kevésbé hiányoznak. Szóval érdemes az egészsgesebb hozzávalókkal "bütykölni". :-) Jó kísérletezgetést a konyhában!

    VálaszTörlés
  4. Végre javítottam a recepten. Az eredetihez képest felére csökkentettem a lenmag és szezámliszt mennyiségét. A csökkentett mennyiséggel már egy lágyabb állagú tésztát kapunk, sütéskor a hozzáadott szódabikarbóna miatt kissé megemelkedik. Aki kedveli a kísérletezést az bátran variálja vagy helyettesítse más liszttel a hozzávalókat.

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok!
    Azt szeretném megkérdezni darált mandulával,lenmaggal,szezámmaggal milyen lenne a kenyér?
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  6. Szia Karolina!
    Használj bátran darált mandulát, lenmagot és szezámmagot! Ebben az esetben azonban kevesebb zsiradékra van szükség.
    Lívi

    VálaszTörlés
  7. Szia Lívi!
    Köszönöm válaszod,így fogom megsütni! :)
    Karolina

    VálaszTörlés
  8. Verjetek fel a tojást. Külön a fehérjét, külön a sárgáját. A fehérjét keményre. Mi így szoktuk és lágyabb lesz a tészta.

    VálaszTörlés
  9. Útifűmaghéjat érdemes belekeverni a masszába, 2-3 ek. már elég szépen fellazítja a tésztáját. És a külön tojásfehérje kemény habbá verése is erre szolgál.:)

    VálaszTörlés
  10. Jó ötlet. Amikor ezt a kenyeret kreáltam, még nem ismertem az útifűmaghéjat. Biztosan kipróbálom. Nekem a tojásfehérje felverése túl macera. A piskótát is úgy sütöm, hogy együtt verem fel a fehérjét a sárgájával. :-)

    VálaszTörlés
  11. Tetszenek a receptek.köszönöm kezdő vagyok .Elnézést kérek.

    VálaszTörlés