Keresés ebben a blogban

2013. február 13., szerda

Néger kocka

Végre felfedeztem egy olyan cukrot amivel isteni csokimázat lehet készíteni. Ez a kókuszcukor, amely a többi paleo édesítőtől eltérően karamellizálódik. A paleo cukrokkal eddig kissé bajban voltam, a xilitet nem tudta megszokni a szervezetem, az eritrit a  sütiben ropog az ember foga alatt, a stevia meg kissé kesernyés, a cukoressimo Pécsett nehezen beszerezhető. :-(
Ennél a sütinél kombináltam a meglévő édesítőket. A piskótához és a csokimázhoz kókuszcukrot, a tojáshabhoz eritritet használtam. Ez lett a legjobban sikerült paleo süti amit eddig csináltam! Annyira hasonlít az eredetihez, hogy a "kacifántos" öcsém sem talált benne semmi kivetnivalót.




Hozzávalók:

A piskótához:
6 tojás
18 dkg kókuszcukor
2 dkg kakaó
10 dkg gesztenyeliszt
5 dkg őrölt mandula
4 evőkanál paleo barack lekvár
1 tk. szódabikarbóna

A tojáshabhoz:
4 tojásfehérje
20 dkg eritrit

Csokimázhoz:
5 dkg kakaó
10 dkg kókuszcukor
4 evőkanál kókusztej
10 dkg vajzsír


Elkészítése:
A tojásokat robotgépben felverjük a kókuszcukorral, hozzáadjuk a lisztek, a kakaó és a szódabikarbóna keverékét, közepes tepsiben, forró sütőben megsütjük. Még melegen megkenjük a baracklekvárral. 
A tojásfehérjét az eritrittel gőz fölött kemény habbá verjük és rákenjük a piskótára. Itt azért használtam eritritet, mert a kókuszcukor barna és szerettem volna megőrizni a tojásfehérje fehérségét. Mivel az eritrit feloldódott a tojáshabban, a kellemetlen ropogás is elmaradt. :-) 
A csokimázhoz sűrűre főzzük a kókuszcukrot a kakaót és a kókusztejet, levesszük a tűzről és úgy keverjük bele a vajzsírt, majd a hab tetejére kenjük.


6 megjegyzés:

  1. tényleg guszta, biztosan finom is!

    VálaszTörlés
  2. Elkészítettem a süteményt, tényleg nagyon finom lett.
    A gesztenyeliszt mennyiségét csak saccoltam, mivel pont a napokban ment tönkre a mérlegem, illetve az édesítők fajtáján és mennyiségén is változtattam, de ez nem változtat az érdemeiden :) Nálam a csokoládémáz is más recept alapján készül.
    A kakaós piskóta receptje az eddigi lejobb, amit kipróbáltam :)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen! :-) Érdekelne milyen édesítőt használsz mert nekem egyikkel-másikkal voltak problémáim.

    VálaszTörlés
  4. Szia! Hétvégén tervezem megcsinálni ezt a sütit, mert az eredetit imádom. Mekkora tepsiben készítetted?
    Ágnes

    VálaszTörlés
  5. Szia! Én is imádom az eredetit is! Pontosan lemértem kedvenc tepsimet. :-) 35 x 22 cm. Nem tudom mennyire szeretsz kísérletezni? Még nem próbáltam ki, de legközelebb tuti tennék egy csapott evőkanál tápióka keményítőt a tojásfehérje habba. Sült habnál már bevált, talán a főzöttnél is működne és jobban megállna. Mit gondolsz?
    Lívi

    VálaszTörlés