Keresés ebben a blogban

2014. április 24., csütörtök

Paleo paraszt kenyér

Ennek a kenyérnek a receptjét a pécsi Paleo Pont-ban kaptam néhány hónapja.  Mindjárt az első sütés után kiderült, hogy messze a legjobb ízű és állagú paleo kenyérről van szó. Azóta már több blogon is láttam hasonló összetételű recepteket, ezért vettem a bátorságot és engedélyt kértem Ábrahámné Ildikótól, a recept közzétételére.


 
Hozzávalók:

80 g őrölt mandula vagy szezámpehely
45 g lenmagpehely
20 g kókuszliszt
20 g útifű maghéj
1 kk szódabikarbóna
1 kk eritrit
1 kk aszkorbinsav vagy citromlé
2 kk só
3 tojás
1 dl víz

Elkészítése:

A tojásokat elkeverem a vízzel majd belekeverem a száraz anyagokat. Az eredeti recept szerint kézzel gyúrjuk, de én az egészet fakanállal összekeverem, néhány percig állni hagyom, pont annyi idő alatt áll össze a tészta, amíg bekapcsolom a sütőt és a tepsit kibélelem sütőpapírral. A masszából vizes kézzel kenyeret formázunk, ki milyen formát szeretne, bevagdossuk a tetejét és a sütőbe toljuk.
Hőlégkeveréses sütőben, 190 fokon, vízgőzben (kis lábosban víz a sütő alján) sütjük 30 percet. Ekkor a vizet kivesszük, és a kenyér tetejét megkenjük a meleg vízzel. További 30 percig sütjük picit alacsonyabb, 180 fokon.
Nagyon finom, igazi, ropogós héjú kenyér lesz.



8 megjegyzés:

  1. Megsütöttem! Tényleg finom!
    Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  2. Igazán nincs mit! A recept nem az én érdemem, én csak közzé tettem.

    VálaszTörlés
  3. Még új vagyok a paleo terén, ezért inkább megkérdezem: az első hozzávaló "80 g őrölt mandula vagy szezámpehely". Valóban őrölt mandula vagy mandulapehely, csak lemaradt a kötőjel (80 g őrölt mandula- vagy szezámpehely)? Előre is köszönöm a választ. Andi

    VálaszTörlés
  4. Jól értelmezted, vagy őrölt mandulát, vagy szezámpelyhet használhatsz. Lehet, hogy kötőjellel kellett volna írnom, elnézést a helyesírási hibáért! Jó sütögetést!

    VálaszTörlés
  5. A kenyér IGAZÁN FINOM még a" finnyás" kezdő paleosoknak is. Nagyon köszönöm, hogy megosztottad. Szilvi

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jol nez ki., en is szeretnem megsutni, a kerdesem az lenne ,hogy a daralt mandula helyettesitheto-e mandala liszttel ?

    VálaszTörlés
  7. kijavitottam a mandalat mandulara es ugyis visszaszokott, a kis huncut,elnezest a helyesirasert

    VálaszTörlés
  8. Egész nyugodtan helyettesítheted a mandulát, mandula liszttel. Én is gyakran megteszem, hogy egyes alapanyagokat mással helyettesítek.

    VálaszTörlés