Keresés ebben a blogban

2014. április 2., szerda

Fokhagyma krémleves

Ez a leves alapanyagában eltér az eredetitől, mert nem sima fokhagymát, hanem zöld fokhagymát használtam. Történt ugyanis, hogy az ősszel a kertben valahogyan bent maradt egy sor fokhagyma. Nem hiányzott senkinek, csak most tavasszal derült ki, amikor a a fokhagyma fejek minden gerezdjéből kihajtott egy csodás zöld hajtás. Annak rendje és módja szerint kiszedtem néhány fejet, na jó, útban volt, bezacskóztam és ment a hűtőbe, majd csak jó lesz valamire címszóval. Néhány nap múlva át kellett pakolnom a fagyasztót és útban volt egy zacskó húsleves. Kivettem, és amikor betettem a hűtőbe megláttam a fokhagymát.... Azonnal összekombináltam a kettőt. :-)
(Ahogy ezeket a sorokat írom, eszembe jutott, hogy kedvenc "bukovinai székely" levesembe a saláta levesbe is kell zöld fokhagyma. Valamelyik nap azt is megfőzőm.)





Hozzávalók:

3 csokor zöld fokhagyma
1 liter húsleves
10 dkg kesudió
frissen őrölt bors
1 evőkanál zsír
kevés reszelt parmezán


Elkészítése:

A zöld fokhagymát megtisztítjuk, karikára vágjuk és a zsíron picit megfonnyasztjuk. A turmixgépbe bedobjuk a kesudiót, felöntjük a húslevessel hogy éppen ellepje és néhány percig turmixoljuk. Időnként megnézzük, hogy elég pépes-e. Aki előre tud tervezni, érdemes a kesudiót előző este beáztatni a levesbe, akkor krémesebb lesz, de áztatás nélkül is kitűnően működik. Ha elég krémes a pépünk, hozzáadjuk a megdinsztelt fokhagymát és simára turmixoljuk. Közben lassan hozzáöntjük a maradék levest. Ha túl hígnak találjuk adhatunk hozzá egy evőkanál tápióka keményítőt, de szerintem nem szükséges. Ha kell, után sózunk.
Tálaláskor reszelt parmezánnal és frissen őrölt borssal szórjuk meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése