Keresés ebben a blogban

2013. február 10., vasárnap

Főzött majonézes, kesu tejfölös cékla saláta

Szeretem, szerettem a majonézt, de amióta tudom, hogy a napraforgó olaj nem egészséges zsiradék,  próbálok más alapanyagot keresni hozzá. Készítettem már olajessimóval és olíva olajjal egyaránt, de valahogy egyik sem ízlett igazán. A minap jutott eszembe, hogy anno 15 évvel ezelőtt felfedeztem egy főzött majonéz receptet, aminek akkor nagy sikere volt nálunk. Nem is értem miért merült feledésbe.





Hozzávalók: 

1 kg cékla megfőzve, szeletelve

A majonézhez:
2 tojás sárga
2 dkg vajzsír
2 teáskanál mustár
1/2 citrom leve
só, bors, 
paleo édesítő ízlés szerint

A kesudió tejfölhöz:
10 dkg kesudió
3 dl víz
2 evőkanál olíva olaj

Elkészítése:

A kesudiót egy éjszakára beáztatjuk a vízbe, másnap turmixgépben, magas fokozaton az olívaolajjal együtt simára turmixoljuk.
A majonézhez a hozzávalókat egy tűzálló tálba tesszük és gőz fölött, folytonos keverés közben sűrűre főzzük. Amikor kihűlt hozzáadjuk a kesutejfölt. Ízlés szerin sózzuk, borsozzuk esetleg citrommal ízesítjük. Ezt a tartármártást öntjük a megfőtt, felszeletelt céklára. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése