Keresés ebben a blogban

2012. január 4., szerda

Kilófaló kinder bueno

Ennek a süteménynek az eredetiét egy kolléganőm jóvoltából kóstolhattam meg. Annyira ízlett, hogy hamarosan a családnak is elkészítettem. Ez úgy két éve történt, azóta is azon gondolkodtam, hogyan tudnám cukor, liszt és adalékanyagmentessé tenni. Elég jól haladok, de még mindent nem tudtam "kispórolni" belőle :-). Pl. fogalmam sincs hogyan készítsek főzött krémet liszt vagy pudingpor nélkül, zselatinnal már próbálkoztam, de akkor nem volt olyan az ízhatás. Ezt a verziót egy speciális lisztkeverék felhasználásával készítettem.




Hozzávalók:

Tészta:
6 tojásfehérje
6 evőkanál porrá őrölt eritrit
1 evőkanál paleo olaj vagy olvasztott vajzsír
2 evőkanál kilófaló liszt
2 evőkanál őrölt mandula
1/2 cs sütőpor
15 dkg vágott dió
1 csomag nutellino (herbáriában kapható, mogyorókrém helyett)
5 dkg puha vaj
3 evőkanál porrá őrölt eritrit
cukormentes háztartási keksz kb. 1 cs.

Krém:
1/2liter tej
6 tojássárgája
25 dkg porrá őrölt eritrit
1 csomag vaníliás puding
3 evőkanál kilófaló lisztkeverék
10 dkg 75-80 %-os étcsokoládé
25 dkg vaj
2 dl tejszín vagy cukormentes hullala, az édesítéséhez ízlés szerint porrá őrölt eritrit

Elkészítés:

A 6 db tojásfehérjét a 6 evőkanál cukorral felverjük. Hozzáadjuk az olajat vagy a vajzsírt, a sütőporos lisztet és az őrölt mandulát. Sütőpapírt teszünk egy nagyméretű tepsibe, erre kenjük a piskóta tésztát, megszórjuk vágott dióval, majd megsütjük. A mogyorókrémhez a puha vajat összekeverjük a karobos mogyoró őrleménnyel és a porrá őrölt eritrittel, majd a megsült, még meleg piskótára kenjük.
A krémhez a tojássárgákat habosra keverjük az eritrittel, hozzáadjuk a pudingport a lisztet majd a tejet. Sűrű krémet főzünk, majd kihűtjük. A vajat simára keverjük, majd a kihűlt főzött krémhez adjuk. A krémet elfelezzük, az egyik felébe belekeverjük az olvasztott csokoládét.
A mogyorókrémmel megkent tésztára rákenjük a sárga krémet, ezt beborítjuk tejbe mártogatott háztartási keksszel, erre jön a csokis krém, a tetejére a tejszínből vert kemény habot tesszük.

Én a tejszín helyett jó ideje hullalát használok, mert valahogy nekem a tejszín felverése sosem sikerül. Biztosan én csinálok valamit rosszul, vagy már nem lehet igazi jó minőségű tejszínt kapni, nem tudom. Számtalanszor dobtam ki nagyobb mennyiséget, ezután döntöttem úgy, hogy nem kísérletezem tovább.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése