Keresés ebben a blogban

2012. január 3., kedd

Rakott csirkemell

Nálunk mindig nagy a nyüzsgés karácsonykor, ezért is próbálom meg úgy összeállítani a menüt, hogy amikor megérkeznek a vendégeim, (az idén 19-en voltunk) a lehető legtöbbet lehessek velük.
Ezt finom csirkemellet anyukám szokta elkészíteni, én idén csináltam először.


Hozzávalók:

70 dkg csirkemellfilé
8 szelet bacon szalonna
8-10 vékony szelet füstölt sonka
30 dkg reszelt sajt
3 tojás
4 evőkanál gesztenyeliszt
só, őrölt bors

Elkészítés: A csirkemelleket kisebb szeletekre vágjuk, enyhén megsózzuk, megborsozzuk. Egy őzgerinc formát kibélelünk a baconnel úgy, hogy túllógjanak a szalonnaszeletek, mert azzal fogjuk beborítani a rakott husinkat. A hússzeleteket beleforgatjuk a lisztbe, tojásba majd a reszelt sajtba és rétegezzük az őzgerincben. Minden réteg hús közé egy szelet füstölt sonkát helyezünk. Amikor elfogynak a hozzávalók akkor beborítjuk a szalonnaszeletekkel. Előmelegített sütőben közepes lángon 1 órát sütjük. Kihűlés után egy éjszakán át a hűtőben pihentetjük, majd deszkára borítjuk és szeleteljük. Melegen is fogyasztható, de hidegen is kitűnő!

Én dupla adagot készítettem, ezért a kenyérsütő formában sütöttem meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése