Keresés ebben a blogban

2014. március 6., csütörtök

Medvehagymás paleo zsemlécskék

Nekem mindaddig a mandulás kenyér volt a kedvencem, amíg a Paleo Centrumban nem kaptam egy igazi paraszt kenyér receptet. Azóta rendszeresen azt sütöm, sokkal jobban ízlik mint a paleozásom kezdetén kreált kenyerek. Sajnos nem kértem még engedélyt a közzétételére, ezért ezt nem oszhatom meg veletek.
Viszont ma már nagyon sok, hasonló összetételű "paleo kenyér" recept kering a neten. Azokból loptam ötletet, az én ízlésem szerint, többet összegyúrva, :-) egy kis medvehagymával megbolondítva készültek el a zsemlécskék. A kolleganőim lemeózták és kivétel nélkül ízlett mindenkinek. (már akinek jutott belőle)




Hozzávalók:

3 tojás
5 cl víz
30 g szezámliszt
30 g lenmagpehely
30 g kókuszliszt
30 g tápióka keményítő
30 g darált mandula
15 g útifűmaghéj
1 kk szódabikarbóna
1 kk só
1 ek citromlé
1 csokor medvehagyma

Elkészítése:

A tojásokat kissé felverjük, hozzáadjuk a sót, a szódabikarbónát, majd ráöntjük a citromlevet. Ezután tesszük bele a többi hozzávalót, a liszteket és az apróra vágott medvehagymát, legvégül az útifűmaghéjat.
1-2 percig állni hagyjuk, majd nedves kézzel kis gombócokat formázunk belőle. Nekem 10 pici zsemlécském lett. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük, tetejét megkenjük tojásfehérjével, megszórjuk lenmaggal és előmelegített sütőben 200 fokon kb. 20 percig sütjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése