Keresés ebben a blogban

2012. szeptember 28., péntek

Nyers spenót mártás

Mindig van új a nap alatt. Mint ahogyan egy csecsemőnek minden vicc új, néha én is rácsodálkozom a világra. (pedig már elmúltam negyven) :-) Néhány hete utazás közben hallottam a rádióban, hogy (ha jól emlékszem, hol máshol?) Budapesten megnyitott az első nyers ételek étterme. Kissé csodálkozva hallgattam a riportot, mert azért tudtam, hogy vannak olyan ételek amelyeket nyersen fogyasztunk, meg a vitaminok és ásványi anyagok a főzés folyamán gyakran elbomlanak ezért a nyers ételek egészségesebbek. De, hogy egy étterem teljes étlapját betölthetik a "nyers" ételek, hát az felettébb új volt. Mindenesetre nagyon füleltem és az alábbi spenót mártás elkészítését csíptem el.
Azóta már hozzáolvastam az interneten és azon csodálkozom eddig miért kerülte el ez az ételkészítési mód a figyelmemet?





Hozzávalók 1 személyre:

1 db alma
5 db jégkocka méretű fagyasztott spenót (így vettem valahol)
1/2 dl víz
1 gerezd fokhagyma


Elkészítés: 
A hozzávalókat turmixgépbe tesszük és pépesre turmixoljuk. Ízlés szerint sózzuk.

Nagyon kellemes, az almától kissé édeskés ízű spenót mártást kapunk. Legközelebb azonban megpróbálom víz helyett kókusztejjel hígítani.
Gondolkodtam valamilyen nyers feltéten, de nem jött meg a kedvem a nyers tojáshoz, inkább megfőztem. :-)
A nyers ételek kedvelői azért bizonyára megtalálják a megfelelő feltétet. Én mindenesetre várom az ötleteket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése