Keresés ebben a blogban

2012. március 23., péntek

Miért érzünk éhséget?

Régóta készülök megírni ezt a néhány gondolatot, nem is értem miért halasztgattam eddig.

A közvetlen környezetemben nap mint nap szembesülök a meg nem értéssel. Természetesen nem várhatom el mindenkitől, hogy a paleo szemlélet szerint gondolkodjon, de amikor azt hallom, hogy jaj milyen kövér vagyok, jaj folyton éhes vagyok muszáj ennem, jaj én nem eszem sokat mégis hízok, hát ilyenkor kissé dühösen, de tehetetlenül tárom szét a karomat. Hiszen a megoldás ott van mindenki orra előtt! Történetesen a közvetlen környezetemben rajtam kívül más is áttért a paleo életmódra,  és nagyon szép sikereket ért el. Megszűnt a reflux betegsége, leadott 10 kilót és sokkal jobb közérzete.
Itt jegyzem meg, hogy én minusz 7 kilónál tartok, a közérzetem és az állóképességem sokkal jobb és nem utolsó sorban nagyon ritkán érzek igazi éhséget!
Apropó éhség! Az örökös éhség érzetre is mindenki tud magyarázatot, vagy nem tud, de csodálkozik! -Most ettem és máris éhes vagyok, -mit csináljak ha állandóan éhes vagyok, -olyan ideges vagyok, hogy muszáj ennem, stb..

Egy másik gyakori kifogás a paleo termékek ára. Természetesen nem szeretnék senki pénztárcájában turkálni és valóban vannak kissé "húzós" termékek is.  DE! 
Gondoljuk csak meg, ha áttérünk a paleolit életmódra, akkor a hipermarketekben kapható termékek kb. 95 %-ára nem lesz szükségünk. És ha nincs rá szükségünk akkor nem is vásároljuk meg azokat, ha nem vásároljuk meg a felesleges termékeket akkor megmarad a pénzünk... és megvehetjük rajta a paleo termékeket...
Mezei Elmira készített egy " paleo és egy nem paleo bevásárló kosarat" az egyik bejegyzésében. Tanulságos eredmény született.

Egy másik, számomra mellbevágó megközelítése az emberek érdektelenségének egy kedves ismerősömtől származik:
"Az emberek százezreket költenek síremlékekre, hogy azokon hirdessék, hogy éltek. Az egészségük védelmére, az ÉLETÜK minőségének javítására azonban sajnálnak kiadni néhány ezer forintot."
Kedves Olvasó! Te döntöd el mire költesz!

Most megpróbálom érthetően leírni, miért is érez éhséget az aki finomított szénhidrátokkal tömi magát. Na ne várjatok túl tudományos magyarázatot, azt meghagyom a nálam okosabbaknak.

Kezdjük ott, hogy elfogyasztunk egy ételt ami tele van finomított szénhidrátokkal, pl. egy fánkot vagy egy adag krumplipürét. Ezek a szénhidrátok nagyon gyorsan felszívódnak és tartósan megemelik a vércukor szintünket. A megemelkedett vércukor stabilizálására a hasnyálmirigy, inzulint bocsát ki. A nagy mennyiségű inzulin hatására viszont a vércukorszintünk nem normalizálódik hanem akár a normális érték alá csökken. Ilyenkor farkas éhséget érzünk, pedig épp csak túl vagyunk egy főétkezésen. Tehát ismét ennünk kell.

A magyarázat egyszerű, a megértés nehezebb, a változtatásról pedig sokan azt gondolják kivitelezhetetlen. Én azt gondolom, minden az agyban dől el. Ha megértettük az alapokat, ha megértünk a változásra, ne halogassunk, hanem vágjunk bele!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése