Keresés ebben a blogban

2012. március 12., hétfő

"Rakott krumli" csicsókából és zellerből

Nemrégiben rakott krumlira vágytam... vagyis ez így nem teljesen igaz, mert mióta a "fejemben" eldőlt, hogy nem eszem krumlit, maga a zöldség nem hiányzik, talán csak a megszokás, hogy szinte minden ételünkben előfordult. Elővettem megint a kísérletező énemet, meg a csicsókát a zellerrel.... és megfőztem a rakott krumlit azaz csicsókát...., zellert... és megsütöttem...



Hozzávalók:


1/2 kg csicsóka
1/2 kg zeller
1 szál házi kolbász
1 nagy fej hagyma
8 tojás
10 dkg füstölt szalonna
10 dkg reszelt sajt

Elkészítés:

A csicsókát megtisztítjuk és feltesszük főzni, a zellert megtisztítjuk, szeletekre vágjuk és szintén megfőzzük. A hagymát felszeleteljük és egy evőkanál zsíron megpirítjuk, majd rátesszük a felszeletelt kolbászt, az egészet összesütjük. A tojásokat keményre főzzük és felszeleteljük.
Egy közepes méretű tepsit kizsírozunk, az alját beterítjük vékony szalonna szeletekkel és elkezdjük rétegezni a zöldségeket. Én a tepsi egyik felébe csak a csicsókát a másikba a zellert raktam, mert külön szerettem volna mindkettőt megkóstolni. Tehát egy réteg zöldség, arra jön a hagymás kolbász, erre a tojáskarikák majd a csicsóka és a zeller másik fele. Az egészet beborítjuk reszelt sajttal. Forró sütőben piros ropogósra sütjük.
Mindkettő isteni lett és ízlett az egész családnak, de nekem a csicsókás lett a kedvencem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése