Keresés ebben a blogban

2011. december 4., vasárnap

Almás gesztenyés szelet

Sokáig gondolkodtam, hogy milyen süteménnyel kedveskedjek a hétvégi vendégeimnek. Szerettem volna, ha a tőlem megszokott finomságot kapják, de mégis meg akartam "csillogtatni" előttük az egészséges édesség lehetőségét.
Íme az eredmény:



Hozzávalók a tésztához:
7 tojás
12 dkg eritrit
12 dkg mandulaliszt
1 kk. szódabikarbóna

A tojásokból robotgépben kemény habot verünk, (nem tévedés, és sohasem választom szét a tojásokat, mindig a sárgával együtt teszem a gépbe) közben hozzáadom a eritrit. Ha elég kemény már a hab óvatosan hozzákeverem a mandulalisztet és a szódabikarbónát.
A sütőt előmelegítem. Egy közepes méretű tepsihez 4 sütőpapírt előkészítek, behelyezem a tepsibe az elsőt, beleterítem a piskótatészta negyedét és megsütöm. Az eredeti receptben dobostorta lapokat kell beszerezni, én így gyártottam a lapokat. Egymás után kisütöm a lapokat, nem húzom le róluk a sütőpapírt.

Almatöltelék:
1,5 kg almát meghámozok, szeletekre vágom közben citrommal meglocsolom, hogy ne barnuljon meg és 5 dkg vajzsíron megpuhítom. Ízlés szerint adható hozzá eritrit. Ha elkészült szűrőbe öntöm, hogy a felesleges levet eltávolítsam.

Gesztenye töltelék:
3 natur gesztenye
20 dkg porrá őrölt eritrit
20 dkg vajzsír
1/2 dl rum
A gesztenyét a többi hozzávalóval robotgépben habosra keverem.

Most jön a töltés: A sütőpapír segítségével tálcára helyezem az első piskóta lapot. Óvatosan lehúzom róla a sütőpapírt, majd rákenem a gesztenye felét. Újabb piskóta következik, erre jön az alma. A következő piskóta kapja az utolsó adag gesztenyét. A negyedik lap tetejét csokimázzal vonjuk be.


Csokimáz: 10 dkg jó minőségű étcsokoládét megolvasztunk, 5 dkg vajzsírt keverünk bele és ezt kenjük a piskótára.

Nagyon finom lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése