Keresés ebben a blogban

2011. december 1., csütörtök

Mogyorós keksz

Napok óta vágyom valami egészséges rágcsálnivalóra. Tegnap már odáig jutottam, hogy sportszeletet ettem,   persze utána meg nagy a lelkiismeret furdalás! Na, de ennek vége! Megsütöttem életem eddigi legjobban sikerült zabos kekszét! (volt már néhány kísérletem..)
Régóta kacérkodom a tökéletes zabos keksz gondolatával, a kedvencem a "zabfalatok", de ugye azt már egy ideje nem eszem. Egy kolléganőm receptje ihlette a ma este elkészült kekszcsodát.
Ha nem tennénk bele a zabpelyhet akkor a paleo kritériumoknak is megfelelne. Isteni lett!






3 tojás
15 dkg vajzsír
10 dkg zabpehely
12 dkg Xukor (eritrit)
15 dkg őrölt törökmogyoró
10 dkg őrölt mandula vagy mandulaliszt
10 dkg kókuszliszt
1 kávéskanál szódabikarbóna
1/2 kávéskanál őrölt fahéj
10 dkg jó minőségű étcsokoládé 75-90 %-os


A tojásokat a xukorral és a vajzsírral kikeverjük majd beletesszük a száraz hozzávalókat, a csokoládét apróra tördelve. Sütőpapírral bélelt tepsibe kis gombócokat halmozunk a masszából, majd egy kanállal lenyomkodjuk. Előmelegített forró sütőbe tolva kb. 10 perc alatt megsütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése